1 / 1 bejegyzés megtekintése
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #12510
    Kiss Zoltánné
    Felhasználó

    A kifizetés igénylés- elszámoláshoz az összefoglaló folytatása 2.rész – az elszámolás elkészítésének segítsége céljából.
    Bér-és járulék költségek elszámolása
    A KATA adózó esetén a kifizetett jövedelem (csak a bérköltsége) , valamint az új további alkalmazott munkavállaló esetén annak a bérköltsége és a munkáltatót terhelő adók és járulékok. számolhatóak el.

    A Bérköltség támogatás kifizetésének igénylésekor be kell nyújtani az alábbi dokumentumokat (eredeti példányokat a helyszíni ellenőrzések során kell bemutatni)

    – „Bérköltség támogatás összesítő” – amely az alábbi módon érhető el:

    https://www.palyazat.gov.hu – Pályázati dokumentációk – GINOP – Pénzügyi tájékoztatók mellékletei (egységes) – Végleges dokumentumok arculat – Bérköltség elszámolási csomag mappában.

    Ebben a mappában találhatóak még az alábbi dokumentumok is:
    – Megrendelés , szerződés hiányáról Nyilatkozat minta
    – Önerő rendelkezésre állásáról szóló nyilatkozat minta
    – Összesítő Értékcsökkenés elszámolásához
    – Üzembe helyezési jegyzőkönyv minta

    A bérköltség összesítőt excel táblázat formájában, a hivatalos képviselő által aláírva, szkennelt formában kell csatolni az elszámolás során , amely a következő két – kitöltési útmutatóval ellátott táblázatból áll:
    – projekt jelenléti ív,
    – személyi jellegű költségösszesítő.

    1. Az egyéni vállalkozó saját bérét számolja el a pályázatában

    • KATÁ-s adózó saját jogviszonyára vonatkozóan csak a pályázathoz kapcsolódó, a személyes közreműködésért kifizetett jövedelmet (csak a bérköltséget ) számolhatja el maximum a mindenkori garantált bérminimum összegéig.
    • A könyvelésben nyilvántartást kell vezetni a KATÁ-s vállalkozóknak a számára kifizetett munkabérekről, amely vállalkozói KIVÉT formájában igazolható.
    • Egyéni vállalkozó tulajdonképpen önmagát foglalkoztatja. Ezért a bevételeiből úgymond kivett összeg, kvázi mintegy fizetésként funkcionál.

    2. Alkalmazott, segítő családtag vagy más magánszemély számára kifizetett munkabérek elszámolása

    • az alkalmazott, a segítő családtag, vagy más magánszemély számára kifizetett munkabérekről, és a fizetett, és levont járulékokról kell a bérköltség összesítőt – (excel táblát) kitölteni – és személyenkénti nyilvántartást is kell vezetni.
    • Részmunkaidős foglalkoztatás esetében a munkaidővel arányos bérköltség számolható el.

    • Az alkalmazottak bérköltségeinek helyszíni ellenőrzésekor az irányító hatóság kérheti az alábbi eredeti dokumentumok bemutatását:
    – a foglalkoztatás alapját képező dokumentumokat: _ munkaszerződés, kinevezés, megbízási szerződés, ezek módosítása;
    – munkaköri leírást;
    – bérkartont;
    – kifizetést alátámasztó dokumentációt;
    – a személyi jellegű költségek táblában feltüntetett bruttó bér, egyéb személyi jellegű költség és járulékok kiszámításának metodikáját, különös tekintettel a nem elszámolható költségekre;

    • A projekt GINOP azonosító számát minden esetben rá kell írni foglalkoztatás alapját képező – fentiekben felsorolt dokumentumokra , illetve a munkaköri leírásban is.

    KÖLTSÉGÖSSZESÍTŐK ALKALMAZÁSA ÉS ALÁTÁMASZTÁSA

    Az összesítőket az Elektronikus Pályázó Tájékoztató és Kommunikációs Rendszerben (EPTK felületen az elszámolás felvitele részeként ) kell rögzíteni .

    Kivétel: a személyi jellegű költségek összesítő, melyek benyújtása az összesítőt tartalmazó Excel tábla elszámoló bizonylathoz történő csatolásával történik – a fentiekben részletesen ismertetett módon.

    Az EPTK rendszerben az elszámoló bizonylat összesítő adatai adatlapon az alábbi mezők találhatók:

    Összesítő típusa: legördülő listából választható – mentés után nem módosítható (kötelezően töltendő mező):

    o Anyagköltség összesítő,
    o ÁFA összesítő fordított adózás esetén,
    o Általános (rezsi) költség összesítő,
    o Kis támogatástartalmú számlák összesítője,
    o Utazási és kiküldetési költség összesítő.

    1. Kis támogatás tartalmú számlák összesítője (500 000 Ft támogatási összeg alatti számlákat érinti)

    – A kis támogatástartalmú számlaösszesítő, kizárólag az utófinanszírozott költségek esetében alkalmazható. Az összesítővel azon forintban kiállított számlákat lehet elszámolni , amelyeknél az igényelhető utófinanszírozott támogatás összege nem haladja meg az 500 000 forintot.

    – A számlaösszesítő használata esetén egyéb alátámasztó dokumentumot nem szükséges benyújtani, illetve csatolni.

    -A számlaösszesítőben szereplő számlák, bizonylatok és azok alátámasztására szolgáló dokumentumokat legkésőbb a Záró Helyszíni Ellenőrzés keretében kell bemutatni.

    2. Általános (rezsi) költségösszesítő
    Egyéb általános (rezsi) költség esetében az alábbi költségek számolhatóak el:
    • Könyvelés, bérszámfejtés arányosított költségei.
    • Dokumentációs, irattárazási, archiválási költségek.
    • Postai, telekommunikációs, adminisztrációs költségek.
    • Közüzemi díjak és szolgáltatások, rezsi költségek, takarítás, hulladékgazdálkodás, őrzés

    Az általános (rezsi) költségösszesítő használata esetén egyéb alátámasztó dokumentum benyújtása és csatolása szintén nem szükséges.

    A számlaösszesítőben szereplő számlák, bizonylatok és azok alátámasztására szolgáló dokumentumok legkésőbb szintén a záró helyszíni ellenőrzés keretében kerülnek vizsgálatra.

    Nagyon fontos szabály , hogy az általános (rezsi) költség csak átalány alapú elszámolásként nyújtható be, oly módon , hogy csak a projektre fordított arányban lehet elszámolni. Tehát teljes összegben nem lehetséges az elszámolása.

    A C- típusú tábla kivitelezése :
    – A táblagenerátor által készített nyomdakész dokumentumot (C-tip. táblát) a pályázó az általa kiválasztott nyomdában kivitelezteti, elkészítteti.
    – A táblákon csak a kötelezően előírt adatok szerepelhetnek, ahogy az a táblagenerátor programmal megszerkeszthető.

    A C-tip. tábla kihelyezése:
    – A projekt tényleges, fizikai megkezdéskor – de legkésőbb a szerződéskötést követő 30 napon belül – kötelező a tájékoztató táblát a projekt helyszínén, jól látható helyen kihelyezni.
    – A táblát a projekt fizikai befejezéséig kötelező a projekt helyszínén/helyszínein kint tartani.
    – A kihelyezett tábláról minimum két fotót szükséges készíteni, amely a feladat teljesítését bizonyítja. ( Elszámolás során ezeket a fotókat is be lehet csatolni a számla mellékleteként.)

    – A Támogató az egyiken a szöveg olvashatóságát, a másikon (környezettel fotózott kép) a megfelelő helyre történő kihelyezést ellenőrzi.
    – A fotót a projekt dokumentációval kapcsolatosan előírtaknak megfelelően szükséges megőrizni és az ellenőrzés során bemutatni.
    – Egyedi esetekben (pl. több megvalósítási helyszín esetén, vagy ha a megvalósítási helyszín távol esik a közlekedési utaktól, stb.) a pályázónak a Támogatóval (Irányító Hatóság) előre írásban egyeztetnie kell a kihelyezendő tábla/táblák típusát, számát, méretét és helyszínét/helyszíneit.
    Nagyon fontos, hogy változások esetén – amennyiben a táblán szereplő adatokat érinti a változás – úgy a táblán szereplő adatokat frissíteni szükséges . (A változást követő egy hónapon belül.)

    Jelentéstételi kötelezettség

    A projektmegvalósítás befejezésétől vagy az Irányító Hatóság döntése alapján a projekt fizikai befejezésétől évente fenntartási jelentés benyújtása válik szükségessé.

    A jelentéseket – Projekt Fenntartási Jelentés , ill. Záró Projekt Fenntartási Jelentés – elektronikus formában az EPTK rendszeren (https://eptk.fair.gov.hu/) keresztül kell benyújtani. A jelentést papír alapon nem kell benyújtani.

    Ha az elektronikus alkalmazáson keresztül történő közlés nem lehetséges, akkor az Irányító Hatóság, jelentéstételi, tájékoztatási kötelezettség teljesítéséhez formanyomtatványt bocsát rendelkezésre, így a Kedvezményezett kizárólag a formanyomtatvány használatával, postai úton tehet eleget a Felhívásban és a Támogatási Szerződésben foglalt kötelezettségeinek.

    Edit Mentor Kissné

1 / 1 bejegyzés megtekintése
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.