1 / 1 bejegyzés megtekintése
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #14513
    Balogh Ildikó
    Felhasználó

    Marketing alapfogalmak
    A marketing tágabb értelemben egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.

    A marketing szakaszai:
    1. Piacelemzés (Gazdasági, társadalmi, technológiai, iparági, versenytársak és SWOT analízis)
    2. Termék meghatározása (vonzerő és kínálat) – Mit?
    3. Célok és stratégiai politika – image meghatározása – Miért?
    4. Piac szegmentáció és pozicionálás (a piacon a termék elhelyezése, a célcsoport és a piaci pozíció meghatározása) – Kinek? Hol? Mennyiért?
    5. Promóció, marketingkommunikáció
    6. Marketing eszközök kiválasztása – marketing mix – Hogyan?

    A marketingstratégia elemei

    1. A fogyasztói szükséglet meghatározása
    Piaci szegmentálás: Fogyasztói elvárások, fogyasztói csoportok, elvárásainak megfelelő termékek/szolgáltatások.
    Célpiac meghatározása: Földrajzi, demográfiai, és viselkedésbeli célcsoport meghatározások

    2. Mi a pozícionálás: „A pozícionálás nem a termékre irányul, hanem az emberek emlékezetére. A terméket kell az emberek emlékezetébe elhelyezni.” (Ries, Trout, 1986)3.

    3. A fogyasztók kiszolgálása (4 P)
    Product (azaz maga a termék vagy a szolgáltatás)
    Place (az eladás helye, elérhetőség, terjesztési csatornák)
    Price (árstratégia)
    Promotion (reklám, PR, sales és minden eladásösztönzés)

    Marketing a 21. században: online marketing

    Marketingmix elemei az online marketingben

    A marketing világában az 4P már régóta ismert fogalom, azonban a digitális marketing világában is ugyanúgy megtalálhatók.

    A termék (Product): az interneten formát vált, szöveg, kép vagy akár videó formában.
    A helyszín (Place): az internet direkt marketing csatornaként működik.
    A promóció (Promotion): közösségi médiák, közösségi média marketing, keresőoptimalizálás stb.
    A megjelenés (Presentation): a weboldal logója, dizájnja, az információ mennyisége és minősége, a reklámok kinézete stb.
    A folyamat (Process): a vásárlókkal történő kommunikáció, akár a közösségi oldalakon történő kommunikáció.
    Personalization, vagyis személyre szabhatóság: személyre szabott egyedi weboldalak tervezése

    Marketingkommunikáció (Promotion)

    reklám
    direkt marketing
    eseményszervezés
    vásárok, kiállítások
    személyes eladás
    marketing public relations (újságcikkek, sajtónyilatkozatok)
    kiadványok, nyomtatványok (beszámolók, szórólapok, hírlevelek, prospektusok stb.)

    A marketinginformációs rendszer (MIR)
    Adatok gyűjtése, szelektálása, elemzése, továbbítása
    primer információk: megfigyelések, kísérletezések, megkérdezések
    szekunder információk: korábban már valaki által gyűjtött anyagok elemzése

    Marketing – értékesítési terv
    Az alábbi alapkérdésekkel kérdésekkel kereshetjük a választ:
    milyen árukat, árucikkeket, cikkcsoportokat, termékeket (kész- és félkész termékeket) és szolgáltatásokat?
    milyen eladási áron?
    milyen mennyiségben és összetételben?
    milyen értékesítési irányokban?
    értékesítsünk.

    Üzleti terv
    A pályázathoz készített Üzleti terv elemei:
    2.1. Termék/szolgáltatás bemutatása, működési folyamata
    2.2. Emberi erőforrás, szervezeti felépítés
    2.3. Piac,- és versenytárselemzés
    2.4. Árazás,- értékesítési terv
    2.5. Kommunikációs terv
    2.6. Értékesítési terv
    2.7. Pénzügyi terv
    2.8 Kockázatelemzés

    Elszámolható költségek
    A pályázat keretében elszámolható marketing költségek:
    5.2.4. Hirdetés, reklám, propaganda költségek
    Marketingeszközök fejlesztése, kommunikációs tevékenység
    Piacra jutás támogatása: piaci megjelenés (vásárokon, kiállításokon való részvétel), marketingeszközök elkészítése, beszerzése, formatervezés.
    5.2.7. Posta, telefon, telefax és egyéb telekommunikációs költségek
    5.2.9. Egyéb igénybe vett szolgáltatások költségei
    Mérnöki, szakértői díjak – tanácsadás igénybevételére a pályázat által támogatott tanácsadási területeken kerülhet sor: pl. marketing tanácsadás, online megjelenéshez, e-kereskedelemhez kapcsolódó tanácsadás.
    Tervek, tanulmányok fejlesztésének, kivitelezésének költsége
    Rendezvényszervezés költsége
    Nyilvánosság biztosításának költsége
    5.5.3.Megbízási díjak

    Egyéb
    Tipikus marketing problémák

    2. Megoldási lehetőségek

    2. Tapasztalatok

    “Egy cégnél a két legfontosabb funkció a marketing és a termékfejlesztés. Csak ez a két funkció HOZZA a pénzt, minden egyéb csak VISZI” – Peter Drucker

1 / 1 bejegyzés megtekintése
  • Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.