Marketing és értékesítés
Nyitóoldal › Fórumok › GINOP-5.2.3 pályázat benyújtása, projektmenedzsment, kifizetési kérelem, előrehaladás, fenntartás, helyszíni ellenőrzés tapasztalatai › Marketing és értékesítés
- This topic has 0 hozzászólás, 1 résztvevő, and was last updated 4 years, 7 months telt el by Balogh Ildikó.
-
SzerzőBejegyzés
-
2018-10-21-12:11 #14513Balogh IldikóFelhasználó
Marketing alapfogalmak
A marketing tágabb értelemben egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.A marketing szakaszai:
1. Piacelemzés (Gazdasági, társadalmi, technológiai, iparági, versenytársak és SWOT analízis)
2. Termék meghatározása (vonzerő és kínálat) – Mit?
3. Célok és stratégiai politika – image meghatározása – Miért?
4. Piac szegmentáció és pozicionálás (a piacon a termék elhelyezése, a célcsoport és a piaci pozíció meghatározása) – Kinek? Hol? Mennyiért?
5. Promóció, marketingkommunikáció
6. Marketing eszközök kiválasztása – marketing mix – Hogyan?A marketingstratégia elemei
1. A fogyasztói szükséglet meghatározása
Piaci szegmentálás: Fogyasztói elvárások, fogyasztói csoportok, elvárásainak megfelelő termékek/szolgáltatások.
Célpiac meghatározása: Földrajzi, demográfiai, és viselkedésbeli célcsoport meghatározások2. Mi a pozícionálás: „A pozícionálás nem a termékre irányul, hanem az emberek emlékezetére. A terméket kell az emberek emlékezetébe elhelyezni.” (Ries, Trout, 1986)3.
3. A fogyasztók kiszolgálása (4 P)
Product (azaz maga a termék vagy a szolgáltatás)
Place (az eladás helye, elérhetőség, terjesztési csatornák)
Price (árstratégia)
Promotion (reklám, PR, sales és minden eladásösztönzés)Marketing a 21. században: online marketing
Marketingmix elemei az online marketingben
A marketing világában az 4P már régóta ismert fogalom, azonban a digitális marketing világában is ugyanúgy megtalálhatók.
A termék (Product): az interneten formát vált, szöveg, kép vagy akár videó formában.
A helyszín (Place): az internet direkt marketing csatornaként működik.
A promóció (Promotion): közösségi médiák, közösségi média marketing, keresőoptimalizálás stb.
A megjelenés (Presentation): a weboldal logója, dizájnja, az információ mennyisége és minősége, a reklámok kinézete stb.
A folyamat (Process): a vásárlókkal történő kommunikáció, akár a közösségi oldalakon történő kommunikáció.
Personalization, vagyis személyre szabhatóság: személyre szabott egyedi weboldalak tervezéseMarketingkommunikáció (Promotion)
reklám
direkt marketing
eseményszervezés
vásárok, kiállítások
személyes eladás
marketing public relations (újságcikkek, sajtónyilatkozatok)
kiadványok, nyomtatványok (beszámolók, szórólapok, hírlevelek, prospektusok stb.)A marketinginformációs rendszer (MIR)
Adatok gyűjtése, szelektálása, elemzése, továbbítása
primer információk: megfigyelések, kísérletezések, megkérdezések
szekunder információk: korábban már valaki által gyűjtött anyagok elemzéseMarketing – értékesítési terv
Az alábbi alapkérdésekkel kérdésekkel kereshetjük a választ:
milyen árukat, árucikkeket, cikkcsoportokat, termékeket (kész- és félkész termékeket) és szolgáltatásokat?
milyen eladási áron?
milyen mennyiségben és összetételben?
milyen értékesítési irányokban?
értékesítsünk.Üzleti terv
A pályázathoz készített Üzleti terv elemei:
2.1. Termék/szolgáltatás bemutatása, működési folyamata
2.2. Emberi erőforrás, szervezeti felépítés
2.3. Piac,- és versenytárselemzés
2.4. Árazás,- értékesítési terv
2.5. Kommunikációs terv
2.6. Értékesítési terv
2.7. Pénzügyi terv
2.8 KockázatelemzésElszámolható költségek
A pályázat keretében elszámolható marketing költségek:
5.2.4. Hirdetés, reklám, propaganda költségek
Marketingeszközök fejlesztése, kommunikációs tevékenység
Piacra jutás támogatása: piaci megjelenés (vásárokon, kiállításokon való részvétel), marketingeszközök elkészítése, beszerzése, formatervezés.
5.2.7. Posta, telefon, telefax és egyéb telekommunikációs költségek
5.2.9. Egyéb igénybe vett szolgáltatások költségei
Mérnöki, szakértői díjak – tanácsadás igénybevételére a pályázat által támogatott tanácsadási területeken kerülhet sor: pl. marketing tanácsadás, online megjelenéshez, e-kereskedelemhez kapcsolódó tanácsadás.
Tervek, tanulmányok fejlesztésének, kivitelezésének költsége
Rendezvényszervezés költsége
Nyilvánosság biztosításának költsége
5.5.3.Megbízási díjakEgyéb
Tipikus marketing problémák2. Megoldási lehetőségek
2. Tapasztalatok
“Egy cégnél a két legfontosabb funkció a marketing és a termékfejlesztés. Csak ez a két funkció HOZZA a pénzt, minden egyéb csak VISZI” – Peter Drucker
-
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.