Menedzsment
Nyitóoldal › Fórumok › GINOP-5.2.3 pályázat benyújtása, projektmenedzsment, kifizetési kérelem, előrehaladás, fenntartás, helyszíni ellenőrzés tapasztalatai › Menedzsment
- This topic has 0 hozzászólás, 1 résztvevő, and was last updated 3 years, 7 months telt el by Balogh Ildikó.
-
SzerzőBejegyzés
-
2018-10-21-12:13 #14514Balogh IldikóFelhasználó
A menedzsment az alábbi sorrendiség elemeit foglalja magában:
a tervezést: szervezet jövőbeli működésére vonatkozó célokat határozza meg
a szervezést: elvégzendő feladatok és az azokat elvégző emberek csoportosítását,
az irányítást: beosztottak tevékenységének ellenőrzését, a tevékenységeknek a szervezet céljai felé vezető úton tartását
a vezetést: szervezet tagjai viselkedésének tudatos befolyásolását, meghatározott célok eléréséértMenedzsment szerepkörök:
Képviselő
Kapcsolattartó
Vezető
Informátor: információs elosztó, és szóvivő
Döntéshozó: Vállalkozó, problémakezelő, erőforrás elosztó és tárgyalóSzervezeti formák
Egyszerű funkcionális szervezet egyes tevékenységek szerint tagolja a szervezetet, főként egy termékre specializált cégeknél, kisméretű szervezetek esetében.
Centralizált funkcionális szervezet a gyártási folyamatot a végső termék irányába bővítik pld. részegységek, vagy alkatrészgyártás. Stabil környezet esetén.
Mátrix szervezeti struktúra: termékorientált vagy projektorientált mátrix szervezetről kettős irányítás jellemzi. Innovációt igénnyel rendelkező feladatoknál.
Divizionális szervezeti struktúra a termék, vagy vevő, vagy piacrégiók szerint tagolják a szervezetet, alakítanak ki szervezeti egységeket. A vállalaton belül így kialakított egységet nevezik divíziónak. Dinamikus környezet esetén.A szervezetre ható tényezők:
A piaci környezet
Technikai környezet
Társadalmi környezet
Kulturális környezet
Belső szervezetre ható tényezők:
Vállalkozás mérete
Vállalkozás tevékenységi köre
Az alkalmazott technológia
A régiós elhelyezkedésA szervezeti kultúra
A szervezeti kultúra a szervezet tagjai által elfogadott, közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések rendszere.
Befolyásoló tényezői:
Külső hatások
Szervezet specifikus tényezők
A szervezet történelmeSzervezeti konfliktusok
Egyének és csoportok között egyaránt létrejöhetnek.
Kezelési stratégiák:
Versengő: személyes kapcsolat megromlásához vezethet
Alkalmazkodó: lemond a saját érdekeiről
Kompromisszumkereső: félúton a versengő és alkalmazkodó között
Elkerülő: nem kezeli hanem kerüli a konfliktust
Problémamegoldó: nem egyéni hanem feladatmegoldásra törekvő -
SzerzőBejegyzés
- Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.